lördag 13 december 2014

Beställningar ända till Sydafrika

Jag har varit lite dålig på att uppdatera här pga tidsbrist men nu börjar det lugna ner sig i både skola och med beställningar inför jul. Har två tröjor kvar att göra sen är det ledigt för mig under julen där fokus kommer vara att fota allt som ska upp till hemsidan och göra inventarie. Jag kommer även at flytta ut min syhörna till en egen mindre lokal så det känns roligt.

Först ut är två t-shirts i storlek XL som just nu är på flyget till Sydafrika gjord i lila kurbits, ekologisk jersey.


Jag fick även beställning på en matchande pappa och dotter tröja till fars dag som var nu i november i tyget grilliga djur, ekologisk jersey med diagonalränder rosa och och krita, ekologisk jersey, på armarna. Jag syr ju ofta upp plagg med samma  tyg överallt så det var roligt att få göra med annat tyg på armarna.


Jag fick även en beställning till en liten Frank som var i behov av nya tröjor i tygerna train, ekologisk jersey, samt zebror.


Jag har även passat på att sy lite till mig själv i samma mönster som nedan. En modell som jag verkligen trivs med och passar i min mera jeansiga stil nu när jag tappat en del kilon.


Jag avslutar detta inlägg med att bjuda på sonen i hans Lucia klädsel som invigdes på Luciafirandet på förskolan igår och till vänster har ni hans kusins dress i storlek 68 som även den invigdes igår. Snyggaste lussebullarna på stan helt enkelt. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar