tisdag 28 oktober 2014

Vuxen kläder och presenter

Jag har fått lite förfrågningar de senaste veckorna om jag även syr vuxenkläder på beställning, vilket jag självklart gör. Detta resulterade i en beställning av linne/tunika till en av mina kunder. Den modellen är även av mina favoritmodeller på linne. Den här modellen liknar mer som ett brottarlinne i ryggen och har en extra vidd nertill.

Linne/tunika i ekologisk jersey, green fields

Linne/tunika i ekologisk jersey, blomsteräng höst

Jag har även sytt två långärmade tröjor till mig i två olika modeller där den övre är lite mer urringad och den undre mer figursydd i kroppen, samt en lite kortare mer klassisk modell på linne.

Långärmad tröja i ekologisk jersey, blå stjärnor


Långärmad tröja med delad arm i delvis ekologisk prickig jersey samt jersey, tidning

 Linne i jersey, tidning

Jag hade även gjort klart en beställning i form av en body samt några dregglisar som skulle ges bort i present.

Body i ekologisk jersey, deep in the djungle samt dregglisar i röda elefanter ekologisk jersey, Siiri & Myyry jersey samt Wheels ekologisk jersey








3 kommentarer:

  1. Åh vad mycket fint du syr, blev riktigt inspirerad. Tycker "tidningsjerseyn" var riktigt läcker, har du lust att berätta var du köpt det?
    Ser fram emot nästa inlägg :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du blev inspirerad av mig. :) Min mamma tyckte också tidningsjerseyn var fin och ville ha en likadan tröja som mig. Tyvärr vet jag inte om det finns att hitta någonstans då jag köpte det för över 2 år sedan på tygfabriken i Huskvarna.

      Radera
    2. Ok, då kan det nog vara svårt att hitta det men håller så klart ögonen öppna.
      Ha en bra helg!

      Radera