fredag 27 mars 2015

Dräkt till en till liten dalakarl och lite till

Här har det varit tyst ett tag men det betyder inte att det inte hänt saker på min sida av skärmen.
Jag har äntligen fått ett eget syrum med ordentlig plats för både tyg och mönster, dock tar det alltid en process att få allt som man vill ha det så bilder kommer senare :)

Jag har även sytt lite, däribland en fin rättviksdräkt till en liten kille i helt ekologisk jersey, något som jag långsamt går över till i mitt sortiment.


Jag har även sytt lite mössor sen sist. Det roligaste var när jag fick ett mail från en mamma om en borttappad favoritmössa i ett tyg som jag egentligen hade slut på. Men efter lite letande bland sykompisar fick jag tag på tyget med träd på här nedan till höger.



Den här gulliga traktorsklänningen skickades till en liten tös tidigare i vår för att användas nu till sommaren. Jag har mina misstankar att den kommer användas på en traktormarknad jag brukar stå på under sommaren då beställaren bor i närheten.




Sen fick sonen äntligen kläder sydda i sitt döskalle tyg som han längtat efter så. Självklart passade jag då på att pröva på nya mönster på både tröja och byxor och jag blev väldigt nöjd med dem. Byxorna är som ni ser en haremsmodell med långa muddar och t-shirten är en ny modell på raglan t-shirt som jag personligen tycker bättre om än den tidigare modellen jag har med mudd i armslut.






2 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket fint du sytt. Vart har du köpt det där underbara gröna traktortyget? Underbar klänning. Ser framemot att få se lite bilder på ditt syrum. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina kommentarer! Traktortyget är nog 2-3 år gammalt och är köpt via Znok men tror det Lillestoff som har tryckt det. Ha en trevlig helg du med!

      Radera