söndag 20 november 2011

Julklappsfunderingar

Jag har funderat lite på vad jag ska göra i julklapp samt födelsedagspresent till de familjemedlemmarna som fyller år nu i december. Av min ena syster som fyller 30 i år har jag fått önskemålet om en klänning i retro färger, dvs brun och gult. Jag hade då tänkt använda mig av strömmings elefanttyg då hon blev alldeles förtjust i det som jag hade hemma. Hoppas bara jag har tillräckligt mycket av det hemma annars kanske jag får antingen köpa mer eller se om jag kan hitta den tygkombinationen på Tygverket eller Ohlssons i stan. Mönster tänkte jag sen använda mig av ett mönster som föll oss både i smaken som finns i sömnadsagasinet nr 1 2011.

Andra julklappar som jag hade tänkt försöka mig på (då det är nya sömnadsprojekt även för mig får vi se hur det går) är:
Börsar med bågar från vår kära Mrs Bao
Mobilfodral med spännen från Mrs Bao
Pocketfodral i tyg, mönster finns i en gammal Allt om Handarbete samt på olika nätsidor. Får se vilken variant jag väljer
Mössa med reflex med bokstavs applikation alternativt även vantar till, mönster mitt egna
Ska även försöka mig på tofflor i storlek 49, hur det går återstår att se.

Om någon har mer förslag på julklappar som jag kan göra själv så är jag idelt öra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar