tisdag 21 februari 2012

Ack denna efterlängtade symässa

I helgen var det dags för symässan i Älvsjö igen. Jag var ju där förra året med några av mina kära sytokiga. Jag måste erkänna att mässan i höstas var mycket bättre. Om det berodde på människorna jag gick med, mitt sinnestillstånd eller något annat vet jag inte riktigt. Tror jag lite börjar bli lite trött på att alla har samma slags tyger i höstas som nu men också pga min tidsbrist. Just nu finns det tyvärr väldigt dåligt med tid att sy och då lockar det inte att köpa en massa tyger som jag ej kan sy upp.
Vilket som så ledde detta till ett minimalt inköp av tyger och sybehör på mässan. Enbart 3m tyg fick följa med hem, 2 mönster jag suktat efter och lite smått och blandat av nålar.
Jag tror nog med helgens erfarenheter att jag hädanefter enbart kommer gå på symässan en gång per år. Men vem vet, inte helt omöjligt att jag faller för frestelsen i höst igen och går dit ändå nu när den är så nära.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar