måndag 18 juni 2012

Syträff med förkylning

Jag var ju iväg på syträff nu i lördags,. Tyvärr kände jag redan under förmiddagen att jag var lite krasslig och hängig så jag var bara där ett par timmar, istället för i vanliga fall de 12 timmar jag brukar spendera framför maskinen.

Då jag fick lite krångel med hur jag skulle göra smocken (ingen av de som var där hade gjort smock tidigare) kände jag att det fick vänta till en dag då jag var fylld med energi. Jag insåg även under gårkvällen att jag tror jag skruvade på övertrådens spänning istället för undertråden, eller dess stygnlängd eller något, vilket i sin tur förklarar varför jag inte lyckades. Sen lördags kväll har jag dock legat i en ganska jobbig förkylning så orken att försöka förstå vad jag ska ratta på för att jag ska kunna göra smocken har inte riktigt funnits där.

Dock sydde jag två stycken bodylinnen till trollet. Både jag och maken tycker om denna modell på sonen då den passar både sommar som vinter. På vintern har vi mest kört den under en långärmad tröja medan på sommaren har vi kört enbart bodylinnet. Eftersom den knäpps i grenen precis som en body blir det ju inga glipor som det annars kan bli när man har t.ex. linne och t-shirts.




Dessa är till trollet men om du själv är intresserad av att köpa ett bodylinne så kostar de 160 kr styck och finns från storlek 56 - 86 i dagsläget men kan självklart göras i andra storlekar. Kontakta mig på fjantdesign@gmail.com vid beställning.

Till bodylinnen gick det åt ca 0,5m vardera så då är jag uppe i 4 m totalt som jag sytt. Med de smockprojekten som inte blev avslutade är jag uppe i 5,5 m som jag gjort mig av med sedan tygutmaningen började. Dock ligger jag som sagt fortfarande minus då jag köpt 3 m tyg redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar