söndag 20 november 2011

Fantiserar om nästa års julmarknad

Jag har nu sytt i ungefär 4 månader till min lilla grabb och nu börjar jag känna att jag har kläm på lite av de plagg jag syr till honom. Leggings t.ex. har jag ett bra mönster på, även mössor och dregglisar har jag mönster som jag är nöjd med även om de alltid kan omarbetas lite.

Igår började jag i varje fall fantisera lite om att nästa år så kanske jag kan stå vid en julmarknad och sälja dessa kläder och jag vet exakt vilken julmarknad jag skulle vilja sälja dem på om jag känner mig redo för det nästa år. Vilken marknad är inte bättre än min egna favorit julmarknad på Hågelby? Det är hemslöjdsföreningen som står där och efter att ha undersökt dem och deras egna sida lite så verkar de även ha någon form av föräljning på sommrarna så jag har insett att jag måste ta reda på all fakta ASAP och kontakta styrelsen för ett medlemsskap.

För att allt detta ska gå igenom så vore det underbart om jag fick de pengar jag önskar mig i julklapp så jag kan köpa en Babylock Imagine 2 från Sköve Symaskiner http://butik.skovdesymaskiner.se/babylock-imagine-2/870-0. Sytokig som jag är så får vi ytterliggare rabatt på denna fina maskin så den blir julklapp till mig själv i år så nu gäller det att spara på slantarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar