onsdag 23 november 2011

Sista skoldagen för terminen

Idag ska jag in till min sista skoldag för terminen. Gud vad skönt det känns! Om jag kommer in på lärarprogrammet som det är tänkt får jag nu 2 månader hemma med lilla trollet då jag kan ägna mig åt honom och sömnad. Det kan inte bli bättre!

Tänkte bege mig in till Ohlssons idag innan skolan för att köpa lite nya tyger. Inte för att jag har dåligt med tyger direkt. Har säkert närmare 20 m tyg i trikå, dvs jersey, interlock, velour, college och stretchfrotte. Men nu är det ju så att jag ska sy lite börsar i julklapp som jag skrivit om tidigare så då måste jag ju ha lite nya vävda tyger, vilket i sig inte är fel att ha hemma.

Fick också beskedet  av vår kära Mrs Bao att hon är på semester 5 december till mitten av februari så nu är frågan om jag ska beställa mera börsspännen eller inte. Svårt beslut då jag precis börjat göra dem och jag tycker det är både roligt och blir hyfsat snyggt, plus att jag också bill arbeta mera med fler modeller. Beställde ju häromdagen så jag får hem 6 st, 3 i silver och 3 i koppar plus att jag har 2 oanvända här hemma. Att saker kan vara så svåra att besulta om ibland. Som tur är så är det inte december än så det tål att tänkas på ett par dagar till i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar