måndag 21 november 2011

Projekt börs

Medans lilla trollet sover nu passar jag på och klippa och nåla. Sådant som är aja baja när trollet är vaket. Sy på maskinen funkar dock bra när han är vaken, mycket för att vi har byggt en stor mur runt om min lilla syhörna så han kan inte komma åt den hur mycket han än försöker.

Just nu har jag i varje fall klippt ut mönster till börsen och nålat ihop allt. Ska alldeles strax ta och sätta mig och sy för att sen sy ihop delarna för att sen kunna sy fast tyget på börsspännet som man gör för hand. Jag är sjukt nyfiken på om det kommer bli bra eller ej! Om jag är nöjd med resultatet så blir det helt klart flera som får sådana i julklapp, om jag är missnöjd är det modifiering av mönstret som gäller. Det är så mycket småpysssel med sömnad och viktigt att delarna matchar ihop, bara några mm kan göra stor skillnad vid sömnad åt barn, det hade jag aldrig trott innan jag började sy själv.

Men nu först lite lunch och sen är jag fit for fight med min börs. Bild bevis kommer upp senare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar