måndag 6 februari 2012

Min älskling ska in för service

Fick beskedet idag av Skövde symaskiner att min baby ska in för service för att kolla vad det är för fel på den. Tur man köpt den via ett ordentligt företag som finns i Sverige så man har de rättigheter som medföljer som köpare.

Men detta har inte hindrat mig från att sy lite. Sydde klart några dregglisar i helgen och har även börjat med två bodys till trollet i hans nästa storlek. Någon gång ska väl han växa in den med :)
Återigen undras jag över varför jag var så rädd att sy med tvillingnål och göra kantband.. Numera tycker jag tom att det är riktigt roligt :) Dock måste jag inhandla fler tvillingnålar då en gick av så nu har jag bara en kvar så nu nojar man sig medan man syr på att näta gå av också och då är man körd. Visserligen kan butiken här brevid kanske ha men jag brukar oftast köpa alla små saker hos Bibbis då hon har så mycket smått och gott :)

Har också kommit fram medan jag skulle sätta in tryckknappar i  dregglisarna att jag behöver köpa en storlek mindre som har mindre pigg då de inte riktigt går att stänga ordentligt. Det får jag fixa när csn inkommer så jag kan lägga ut dem för försäljning.

2 kommentarer:

  1. Hihi, tror du får köpa på dig ett litet lager med tvillingnålar så du har. ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha beställde 10st igår från bibbi efter jag kommit hem. Tänkte att det var lika bra :) Tror dock jag snarare behöver sakta ner farten och inte brassa på om jag ska vara ärlig :)

    SvaraRadera