torsdag 2 februari 2012

Min baby krånglar

Jag blir galen. Som numera heltids student och småbarns förälder är min sy tid väldigt begränsad. Dock skulle jag haft lite sy tid igår om det inte hade varit så att min fina babylock strular. Något är fel på den och jag förstår inte vad! Jag blir lite galen över detta och framför allt fruktansvärt frustrerad!
Har en hel drös med dregglisar som jag hade tänkt sy upp och lägga upp för försäljning men även några bodys som jag skulle sy till trollet i förberedande inför hans nästa klädstorlek.

Har nu både ringt och mailat till butiken jag köpte maskinen hos och förhoppningsvis tittar de på informationen och bilderna under morgondagen och så får jag besked om vad jag ska göra. Det känns som att det antingen behövs en service på den eller att det är något form av fabrikationsfel eller så. Jag vet att jag har inte gjort något galet och jag har testat att skruva på det som skruvas på kan och bytt tråd miljontals gånger. Igår ville jag inte ens ha min babylock och om den ska strula såhär (då jag köpt den för enkelhetens skull) så kan jag lika gärna köpa en maskin som kostar hälften av pengarna känns det som. Men vi får se vad vi landar i under morgondagen och förhoppningsvis så löser det sig snart så jag kan få lite sy tid och sy mig något nytt till mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar