onsdag 4 april 2012

Några UFO:n färdiga

Det är alltid skönt när man lyckas klämma in lite sömnad en vardag, framför allt när man nästintill gjort klart ett stort projekt inför skolan så man snart kan få njuta av nästan en veckas lång semester.
Då jag oftast bara har tid att sy lite här och lite där kan det lätt bli några projekt som inte blir färdiga och som jag av någon orsak inte orkar fortsätta med nästa gång jag har lite tid över men nu bestämde jag mig för att göra klart några projekt.

Först gjorde jag klar dessa ballongbyxor till trollet. I ett inlägg nedan kan ni se hur de ser ut på honom i ett pippirandigt tyg. Jag gillar verkligen modellen på min son så jag kommer definitivt göra många byxor i den här modellen till honom. Lite roligt egentligen då jag först tyckte den såg jätte ful ut när jag såg mönstret :)

Sen passade jag på att göra färdigt några haklappar som låg liggandes hemma. Här hemma använder vi nämligen bara mjuka haklappar då jag tycker man ska ha mjuka saker på barn. Denna modellen har jag ritat av köpehaklappar. Det är en lite större modell och därmed helt perfekt att samla upp spill, både för den som blir matad och som äter själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar