fredag 22 juni 2012

Födelsedagspresent till bror

Idag fyller min kära bror 40 och detta ska då klart firas stort med hela familjen.
Min bror är inte en person som kräver mycket eller önskar sig mycket. Så när han för en månad sedan kom med mått till stolskuddar och sa att han ville ha två stycken till sina nya stolar så hade jag inget annat val än att lyda honom. Jag fick hyfsat fria händer, det enda önskemålet var att det gärna fick vara i någon svart/vit/grå färg så det passade med inredningen.

Resultatet blev dessa:


Jag är ganska nöjd med resultatet, dock var det ett h-vete och vända de smala snörena som man ska knyta fast dynan med så om jag gör fler så kommer jag förmodligen göra dem rbedare så de är lättare att vända alternativt använda färdiga band.

Jag har skurit ut formerna till stoldsdynorna själv utav skumgummi och sen sytt fodral till dem samt sytt ytterfodralen som ni ser på bilden. Tygåtgången var 2 m sammanlagt för inne- och yttertyg. Därmed är jag uppe i 7,5 m tyg som jag sytt, dock är jag fortfarande på minus i tyger jag har köpt. När jag nått 9 m sytt har jag kommit jämnt upp och kan börja spara till ett kärringrally vi ska åka på senare i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar