tisdag 5 juni 2012

Shorts till mamma

Då jag har haft fullt upp med beställningar och skola i det senaste så har jag inte haft tid att sy så mycket som mig själv som jag velat den senaste tiden. Framför allt inte några avancerade saker.
Någonstans har min sydel av hjärnan trott att skolan redan är slut för säsongen och sprutar fram olika idéer som jag vill testa. Min logiska del av hjärnan inser att jag har en knapp vecka kvar och det är bara att kämpa på i tenta tider.


Igår blev dock ett undantag då jag tvunget ville testa ett enkelt byxmönster och då jag var så trött på plugg gjorde jag ett undantag och sydde lite. Resultatet blev dessa mjuka shorts i "alla fåglar" tyge med vit mudd i midja och benslutt:




Då jag är med i en tygutmaning där man får köpa 1m tyg när man sytt upp 3m vill jag bara meddela att snart får jag köpa 1m då tygåtgången på detta tyg blev 1,2 m. 0,8m och sen är de första 3 m uppsydda. Känns skönt att få bort lite tyger men jag måste erkänna att de 2,2m som jag sytt upp inte gjort så mycket skillnad i mitt gigantiska tyglager. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar