fredag 15 juni 2012

Morgondagens syträff

Imorgon bär det av på syträff igen. Denna gång i Skarpnäck hos Susanne. Är så härligt att vi är ett gäng som försöker ses ungefär varje månad för att sy. Man får så många nya idéer och växer verkligen som människa under varje träff. Det är alltid någon som glatt delar med sig av sina egna tips och erfarenheter :)

Tanken är att jag ska sy kläder i smock imorgon. Ska bli roligt att testa på och jag hoppas plaggen till mig och sonen blir bra :)

Lagom till syträffen har jag köpt mig väskor till mina maskiner. Tygvaruhuset hade nämligen 50% påväskor så jag slog till och köpte de sista. De blev en Tutto till hushållsmaskinen och en väska från Janome till min baby.



Då jag för tillfället är med i en tygutmanning får jag egentligen inte köpa så mycket tyg. Detta var svårt då vuxen trikåerna de hade på tygvaruhuset var otroligt fina och en del av deras stuvar "was to die for". Då jag provat lite mössmodeller hemma har jag kommit upp i mina första 3 m och får nu köpa 1m tyg. Dock var tyget nedan en stuv på hela 3m så just nu ligger jag 6m uppsydda back för jag kunde inte hålla mig. Förhoppningsvis hinner jag sy upp lite meter nu snart så jag kan köpa lite nya tyger igen. När den här tygutmaningen är klar sista augusti kommer jag dock besöka tygvaruhuset igen och gå lite bananas. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar