söndag 22 juli 2012

Kläder till trollet

Jag har haft fullt upp inför marknaderna i höst att jag inte hunnit ta bilder på kläderna jag gjorde till trollet på måndagens syträff. Nu har jag äntligen tagit lite bilder innan jag packa ner dem för en veckas semester på Österlen. Är i det stora hela nöjd med alla kläderna men som det blir när man testar nya modeller finns det alltid något man vill ändra på så det passar ens egna behov.Det är vid sådana tillfällen tur man kan sy själv. :)

      Först en bodysuit i underbar bambujersey som både skyddar mot värmen och solen bättre än vanligt tyg så nu är vi redo för sommarlekar! Modellen har 3/4's armar men korta ben.
    vDet blev också en velour munkjacka med fodrar huva. Nästa av denna modell blir nog med dragkedja istället för knappar då både jag och maken tycker det är snyggare.
 Här kan ni se hur den ser ut på.
                 Ett par jeans med fickor i modell bagy. Passar lika bra i storlek 80 som 92. Kommer nog göra byxor lite kortare och vidare samt större fickpåsar till nästa gång.
 Här kan ni se att jag valt att sy detaljerna på jeansen i röd tråd för att matcha mudd samt fickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar