onsdag 19 december 2012

Present och beställning

En av mina systrar har fyllt år nu i december. Till henne hade jag planerat och sytt sen en tid tillbaka ett linne i härlig bambujersey. Dels för att det är i retromönster och färger som hon älskar men också då hon ska spendera vintern på varmare breddgrader. 


Strax innan hon skulle åka ringde hon i panik över att hon inte har några underdelar till sina outfits och frågade om jag hade något hon kunde låna. Då jag är lite större än min syster hade jag inte direkt något som passade så då kom hon med en akut beställning på två kjolar. En i något snyggt retro tyg och en som matchade det hon hade packat ner.Resultatet ser ni här nedan.




Av resterna blev det ett brett pannband/hårband till henne också.Att antingen bära som det är eller att vika dubbelt om man vill ha det smalare. Nu hoppas jag bara att jag kan få någon livebild på henne i något av hennes nya kläder att visa för er. :)

3 kommentarer:

  1. Vilka fina grejer! Linnet ser verkligen fantastiskt skönt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min syster tyckte det var jätte skönt, sen är ju tyget i sig väldigt mjukt och härligt. Hon hade visst fått många fina komplimanger när hon hade haft på sig hela settet så det är ju roligt :)

      Radera