torsdag 1 november 2012

Syträff och nya kläder till trollet

I helgen som var hade vi ytterliggare en syträff. Var en hel del nya människor som kom så det var riktigt trevligt. Alltid roligt med nya bekantskaper som delar ens intresse och passion för tyger och sömnad :)

Jag sydde en ny outfit till sonen som jag blev riktigt nöjd med. Funderar på att sy en i annan storlek att ha med på marknaderna jag ska på nu i jul och hoppas den kommer säljas. Min son har dock lite längre ben än skyltdockans så därför ser det lite konstigt ut vid benen.



Jag älskar verkligen den här modellen på t-shirts så jag sydde en till som jag kommer ha med mig till salu på mina marknader i storlek 92. Kan dock inte bestämma mig vad jag ska ha nertill som matchar. Ska jag ta leggings i något av tygerna som jag använt i tröjan eller ska jag leta efter en bra matchande blå jersey till leggings eller eventuellt ett par muddbyxor i college eller velour?

Denna mössa och napphållare sydde jag klart till en beställning som blev levererad igår. Napphållaren har jag gjort i vanligt jersey tyg men har även band som jag använder speciellt till napphållare. Måste verkligen ta mig tid att ta kort på dem så även ni som sitter vid datorn kan beställa och inte bara köpa på marknader. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar