måndag 5 mars 2012

Nu har sylanet kommit och gått

Nu i helgen var alltså sylanet och det var verkligen så underbart och så härligt som jag hade föreställt mig. Pga sjukdom var vi endast 4 st men det var ändå ganska lagom, om vi hade varit närmare 10 hade det kunnat bli ganska stökigt till och från.

Jag fick en del hjälp och tips på vägen och jag kände mig väldigt produktiv under hela dagen då vi satt från 10 på morgonen till kl 20 då jag och Susan till slut lämnade lokalen. Med oss var även Helen och Kristina som båda gick lite tidigare under kvällen.

Här ser ni hur det ser ut i lokalen där vi alla jobbar för fullt. Bild lånad av Susan.

Min syhörna där jag satt och arbetade.

Två byxor och två tröjor som behöver fållas och bandkantas innan de är klara. 

3 par byxor som hann bli klara till trollet.

Just nu är vi i planeringsstadiet att planera inför nästa träff i slutet av April och jag längtar redan! Mitt mål är att jag ska göra klart de byxor och tröjor som inte blev klara under de två kommande veckorna då jag har några lediga dagar i skolan nästa vecka som jag hoppas kunna vara lite produktiv på. Sen börjar det bli dags att sy sommarkläder till trollet.

Vill avsluta med att tacka återigen Susan, Helen och Kristina för en alldeles underbar dag!

1 kommentar:

  1. Hej! Har precis hittat hit, vilken fin blogg du har. Va underbart med sylan, det har jag inte hört talas om innan men jag blev genast väldigt inspirerad att göra något liknande. Tack för inspirationen! /Maria

    SvaraRadera