lördag 17 december 2011

För tidig julklapp

Igår fick jag en för tidig julklapp av min make. Skälet till detta var att vi har ingen stans att gömma den i en vecka utan att jag skulle se den.

Min make köpte en skärmatta till mig storlek gigantisk. Denn fina matta http://www.symaskinsexperten.se/Sytillbehoer/Quilt-tillbehoer/Skaermatta-120X90.htm fick jag igår. Så nu kan jag mycket lättare skära ut vuxen kläder så jag är överlycklig. Men lyckligast är jag nog åt att jag har en make som stöttar och förstår mig och mitt behov för denna hobby, det var nog den bästa presenten :)

Jag har dock inte invigt den än då gårdagen ägnades åt att skära ut julklappar till ett julklappsbyte idag samt en födelsedagspresent till min syster som båda två består av mössor. Jag hade ju egentligen tänkt göra en reflex mössa till min syster men då jag kom på hon var sugen på ett velourtyg som jag har så kanske jag skippar det. Jag får testa lite nu under förmiddagen och se om det är lika lätt att sy på applikationer på velour som det var på jerseyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar