måndag 5 december 2011

Klännings sömnad pågår

Idag var vi på öppna förskolan, första dagen på en vecka då vi allihopa varit lite förkylda. Detta ledde till att trollet sov en ganska lång tupplur på dagen så jag hann med att både slappa och börja på min och min systers klänningar.
Som ni alla vet så ska man göra samma moment samtidigt på samma typ av klädesplagg för att minska chansen att man gör något fel, alternativt att man gör alla felen på det första plagget. Självfallet fick min klänning då bli den som jag sydde först på ifall det skulle bli något fel, men än så länge har jag klarat mig från missöden. Idag har jag hunnit med att sy fast axlar och ärmar på båda klänningar och jag kommer definitivt nåla ihop klänningarna åtminstone. Med andra ord kommer de båda vara klara till brunchen på lördag vilket känns underbart!

Har insett att jag inte visat bild på vilka tyger klänningarna kommer vara i så här kommer det. Min är den svartvita och min systers är den med klöver på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar